Felvételi eljárásrend a Százhalombattai Alapfokú Művészeti Iskolában

Intézményi Pedagógiai Program

 

Felvétel, átvétel, tanulói jogviszony keletkezése és megszűnése

Jelentkezés

Iskolánkba a tanulmányok megkezdésére jelentkezni a "Jelentkezési lap" és a „Szülői nyilatkozat” kitöltésével lehet.

A jelentkezési lapot és a szülői nyilatkozatot kiskorú tanuló esetén a szülő vagy gondviselő, illetve nagykorú tanuló tölti ki, és írja alá.

Felvétel, átvétel

A 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 23. §-a szabályozza az alapfokú művészeti iskolába történő felvételt.

Az alapfokú művészeti iskolába külön jelentkezési lap benyújtásával kell jelentkezni. (A Jelentkezési lap a művészeti iskola titkárságán is kérhető.)

A felvételi eljárás rendjét az iskola intézményvezetője határozza meg úgy, hogy a beiratkozás időpontját a beiratkozás első határnapját megelőzően legalább harminc nappal korábban – a helyben szokásos módon: az intézmény honlapján, hirdető tábláján, a helyi médiában – nyilvánosságra kell hozni.

Az alapfokú művészeti iskolában, ha az intézményvezető másképp nem rendelkezett, a jelentkező képességeit az iskola – adott művészeti ágnak megfelelő végzettségű és szakképzettségű – pedagógusaiból álló bizottság méri fel. A bizottság a jelentkezők képességeinek felmérése után javaslatot készít az intézményvezetőnek a kérelem elbírálására, továbbá arra vonatkozóan, hogy melyik évfolyamra és tanszakra vegyék fel a jelentkezőt. A tanuló felvételéről, átvételéről az intézményvezető dönt, és a döntést megalapozó indoklással, valamint a fellebbezésre vonatkozó tájékoztatással a szülőt, gondviselőt írásban értesíti. Az intézményvezető a felvételi, átvételi kérelem benyújtásával kapcsolatos ügyintézés, határidő-számítás, mulasztás elbírálására és a kérelem benyújtásával kapcsolatos eljárás során a köznevelés rendszerében hozott döntésekkel kapcsolatos szabályok alapján jár el.

Ha a tanuló az alapfokú művészeti iskola magasabb évfolyamára kéri felvételét, a jelentkezési lapján ezt fel kell tüntetnie. Kérelméről a bizottság különbözeti vizsga alapján dönt, az alapfokú művészetoktatás követelményeinek és tantervi programjának az adott évfolyamra meghatározott rendelkezései alapján.
Miután az alapfokú művészeti iskolába jelentkezőknél szükséges lehet a jelentkező képességének a felmérése mellett a tényleges tudásszint, készség fel­mérése is, ezért ebben az intézménytípusban lehetőség van felvételi vizsga tartására. A jelentkezők felkészültsége igen eltérő lehet, ezért nincs jogi akadá­lya annak, hogy a jelentkező mindjárt az alapfokú évfolyamok valamelyikén kezdjen tanulni. Ebből kiindulva az EMMI-rendelet 23. § (2) bekezdése alapján a jelent­kező képességeit bizottság méri fel, amely javaslatot tesz az intézményvezetőnek, hogy melyik évfolyamra vegyék fel a jelentkezőt. Amennyiben a jelentkező eleve magasabb évfolyamra kéri a felvételét, a korábbi szabályozáshoz hasonlóan továbbra is bizottság hallgatja meg, amely különbözeti vizsga keretében dönti el, hányadik évfolyamon javasolja a tanulmányok megkezdését.

A sikeres felvétel mellett a tanulmányok megkezdésének további feltétele, hogy a tanuló rendszeres készülése, gyakorlása tanulmányai során folyamatosan biztosítható legyen, és ehhez a megfelelő hangszer rendelkezésére álljon. Zongoristák esetében a saját hangszer megléte feltétele az iskolai felvételnek! Egyéb hangszer esetében az iskola a tanuló, szülő kérésére korlátozott számban tud hangszert kölcsönözni. Az iskolával jogviszonyban állóknak a hangszerhasználat ingyenes.

Amennyiben a tanuló, illetve a szülő által választott szakon a felvehető tanulók létszáma betelt, az iskola másik szak választását javasolhatja. A választás lehetősége minden tanulót megillet, de iskolánk csak a számunkra biztosított feltételek mértékéig tudja a jelentkezőket fogadni.

Beiratkozás

A felvételt nyert tanulók a Beírási naplóba való bevezetéssel létesítenek tanulói jogviszonyt iskolánkkal, mely a művészeti iskola irodájában való személyes jelentkezést jelenti.
A tanulmányok folytatásának feltétele a tanévenként megújított beiratkozás, melyet valamennyi tanítványunknak minden újabb tanévre meg kell tennie, valamint a szülői nyilatkozat kitöltése művészeti iskolai tanulmányokról.
Ennek elmulasztása a tanulói jogviszony megszűnését jelenti.

A tanulói jogviszony megszűnése

A tanulói jogviszony megszűnik, ha a tanuló a 10. évfolyamot sikeresen elvégezte, vagy a tanuló, illetve kiskorú tanuló szülője írásban azt kérte.

Megszűnik a tanulói jogviszony akkor is, ha a következő tanévre a tanuló nem iratkozik be, illetve a térítési díj befizetésének elmulasztása esetén, ha a második írásbeli felszólítást követő 15 napon belül sem rendezi a befizetést, illetve az elmaradás okát, hitelt érdemlően nem igazolja.

Iskolánkban tíz igazolatlan tanítási óránál többet kell mulasztani ahhoz, hogy a jogszabály erejénél fogva – két figyelmeztetési kötelezettség (egy szóbeli és egy dokumentált írásbeli figyelmeztetés) mellett - megszűnjön a tanulói jogviszony.

A tanulói jogviszony a szülő, illetve a nagykorú tanuló írásbeli kérelme alapján, alapos indokkal szüneteltethető. A kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani. A kérelmet az iskola vezetősége – az iskola érdekeire, illetve más tanulók érdekeire való hivatkozással – elutasíthatja.

 

Eseménynaptár

Július 2025
H K Sz Cs P Szo V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3